چگونه یک ژنراتور دیزلی (دیزل ژنراتور) ایجاد برق می کند؟

یک ژنراتور دیزل یا دیزل ژنراتور انرژی مکانیکی یعنی حرکتی را به قدرت الکتریکی تبدیل می کند و بر اساس ظرفیت تولید برق را از طریق کابل های قدرتمند انتقال می دهد. جریان الکتریسیته از طریق سیم یا کابل به همان شیوه جریان آب از طریق لوله ها انتقال می یابد، یک ژنراتور میتواند به عنوان یک نوع «پمپ الکتریکی» شناخته شود که باعث میشود برق از طریق سیمها جریان یابد.

موتور دیزلی :

یک موتور دیزلی هست که بسیار شبیه به آن در یک وسیله نقلیه بزرگ است و منبع انرژی مکانیکی بزرگتری است.

ژنراتور الکتریکال :

قسمتی است که انرژی مکانیکی یعنی دوران شفت را از طریق القاء به قدرت الکتریکی تبدیل می کند. اصل فرآیند القای الکترومغناطیسی در اوایل دهه 1830اتفاق افتاد.
این اصل بدین معنی است که اگر یک سیم یا هر هادی الکتریکی (مس یا آلومینیوم) را از طریق یک میدان مغناطیسی حرکت دهید، یک جریان الکتریکی در سیم تولید می شود اگر سیم هنوز در میدان مغناطیسی حرکت کند، به سادگی حرکت از گذرگاه میدان مغناطیسی باعث می شود که الکترون ها از طریق سیم جریان یابد.

هر چقدر میدان مغناطیسی قوی تر است و طول سیم بیشتر است، مقدار جریان فعلی تکثیر می شود. ژنراتورهای مدرن با قرار دادن تعداد زیاد میدان مغناطیسی بزرگ و قدرتمند در یک خوشه در اطراف یک محور چرخشی مرکزی کار می کنند. که آرمیچر یا هسته نامیده می شود. آهن مغناطیسی ممکن است آهنرباهای دائمی یا الکترومغناطیسی باشد، اما نکته این است که آنها یک میدان مغناطیسی تولید می کنند که موتور باعث چرخش یا دوران آن می شود. یکی دیگر از مهمترین زیرمجموعه ژنراتور، "استاتور" است که اساسا یک سری سیم پیچهای محکم بسته است که همه آنها در اطراف آرمیچر بسته میشوند.

هنگامی که یک نیروی بیرونی همانند یک موتور دیزلی شفت مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد، آرمیچر به طور پیاپی قطب های شمال و جنوب میدان مغناطیسی خود را در سرتاسر بسته های سیم که آنها را محاصره می کند حرکت می دهد. این باعث می شود که مقدار زیادی از جریان الکتریکی جریان را به عقب و جلو از طریق سیم ها - آنچه که ما به نام "جریان متناوب" می شناسیم ایجاد می شود.

سیستم سوخت دیزل ژنراتور : 

به گونه معمول تامین سوخت دیزل ژنراتور ها مهم ترین بخش است. یک مخزن سوخت کافی برای حداقل ۷ تا 8 ساعت عملیات است. این مخزن ممکن است در داخل محفظه ژنراتور برای واحدهای مصرفی کوچکتر و یا قابل حمل باشد، یا ممکن است یک ساختار جداگانه خارجی برای واحدهای بزرگتر و دائمی نصب شده باشد.
از دیگر بخش های سیستم سوخت شامل لوله سوخت برای هدایت و دریافت سوخت به موتور، یک پمپ سوخت شبیه به یکی در اکثر وسایل نقلیه، یک فیلتر سوخت، و یک لوله تهویه یا شیر برای مخزن سوخت، جلوگیری از بیش از حد فشار و یا خلاء در داخل است.

تنظیم کننده ولتاژ یا رگلاتور :

یک جزء نسبتا پیچیده اما مهم است. بدون آن، ولتاژ و آمپر جریان AC که با توجه به سرعت موتور متفاوت است ، قابل مصرف نخواهد بود.

همانطور که تجهیزات الکتریکی مدرن بر پایه منبع تغذیه بسیار پایدار تأکید می شود، لازم است که آن را به سطح بالاتر برسانیم. کارکرد یک تنظیم کننده ولتاژ بسیار هوشمندانه است و فراتر از محدوده این مقاله است.

سیستم خنک کننده (رادیاتور) :

بسان یک وسیله نقلیه، موتور علاوه بر انرژی مکانیکال، میزان زیادی از حرارت را نیز تولید می کند. قدرت جریان از طریق ژنراتور نیز حرارت را از طریق مقاومت الکتریکی سیم خود تولید می کند. مجددا مانند ماشین سواری ، این گرما توسط یک مایع خنک کننده (آب یا ضد یخ) ، اغلب اما نه وما آب، که از طریق مبدل حرارتی عبور می کند، گرما را معمولا به هوا و یا گاهی به یک مایع خنک کننده ثانویه تبدیل می کند.

سیستم اگزوز (خفه کن صدا) :

موتورهای اشتعال داخلی تولید گازهای خروجی را انجام می دهند. این گازها سمی و برای محیط زیست متضرر هستند و باید از موتور خود و سایر افراد نزدیک نیز دور شوند. گازهای خروجی معمولا از طریق لوله های لوله کشی شده خارج می شوند و به وارد محیط زیست انسانها و حیوانات میشود که هر روز زیاد و زیادتر میشود و باعث مسمومیت میشود به طور معمول مقررات بهداشتی و ایمنی در مورد نحوه و مکان سیستم های اگزوز باید به صورت دستی انجام شود، بنابراین قبل از نصب یک ژنراتور جدید با دقت آنها را مورد بررسی قرار دهید.

سیستم روان کاری (روغنکاری) :

هر موتور نیاز به روانکاری دارد تا لوازم استفاده شده در داخل موتور ساییده نشده و مصتحلک نشوند و این کار توسط یک پمپ روغن و مخزن متصل به خود موتور انجام می شود.

شروع کار (استارت زدن) و شارژ باتری : 

بسان یک ماشین یا کامیون، موتور دیزل به یک موتور الکتریکی کوچک برای شروع کار متکی است. این موتور استارت الکتریکی بوسیله یک باتری استارت میخورد واگر باتری شارژ نداشته باشد دیگر توان استارت خوردن موتور امکان نداردبه همین خاطر است که توسط شارژر جداگانه یا خروجی ژنراتور شارژ می شود.

کانوپی (سایلنت کردن) :

دیزل ژنراتور ها صدای ناهنجار و بسیار آزار دهنده دارند یک ژنراتور دیزلی همچنین می تواند در یک کانوپی آتیک تحت پوشش قرار گیرد که به طرز چشمگیری سطح صدا را کاهش می دهد، حتی از فاصله یک متری سر و صدای موتور می تواند بسیار کم باشد. دیزل ژنراتور با کانوپی آتیک پوشش عناصر دیگر اغلب به عنوان یک ژنراتور خاموش نامیده می شود.
 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : ژنراتور ,موتور ,طریق ,جریان ,دیزل ,الکتریکی ,دیزل ژنراتور ,میدان مغناطیسی ,موتور دیزلی ,انرژی مکانیکی ,سوخت دیزل ,تنظیم کننده ولتاژ ,قدرت الکتریکی تبدیل
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دکوراسیون داخلی سالن زیبایی Sandra رصــدخــانــه ویرایش عکس خوش آمد گویی fsdg Naomi یادو خاطره شهدا